Archief & Downloads

Spankeren heeft een rijke historie die teruggaat tot het jaar 1179 na Christus en wellicht nog verder. Vanaf dat jaar is er informatie bekend over gebeurtenissen, bewoners, verenigingen en bedrijven in Spankeren. Veelal zijn dit foto’s, krantenberichten en reclamemateriaal. De drijvende kracht achter deze verzameling was Gerard Hummelman. Na zijn dood is het actief verzamelen gestopt. Rob Lammers heeft in 2019 het archiefmateriaal dat tijdelijk elders was opgeslagen weer teruggehaald naar Spankeren waar het nu (tijdelijk) is opgeslagen in de Oranjerie van de Gelderse Toren.

Een aantal van deze historische foto’s zijn ook zichtbaar op deze website.

Geïnteresseerden kunnen na afspraak met Rob Lammerts een kijkje nemen in dit archief.

Foto archief & Documenten

Op zoek naar een overzicht met oude foto’s? Of uitgebrachte documenten van de Belangenvereniging? Deze zijn via onderstaande links te vinden.

Schuiven naar boven
error: Content op deze site is beschermd.